Творче завдання студентам: «Розбудова справедливого суспільства: проекти-антиутопії»

Утилітарна теорія етики вбачає справедливими, моральними ті дії, вчинки, процеси, що забезпечують «найбільше щастя найбільшій кількості людей». Прагнення до щастя, дійсно, є одним із найсильніших природних потягів людини. Втім, наслідки цього прагнення можуть бути різними. Романи «1984», «Колгосп тварин» Джорджа Оруелла, «451 градус за Фарен­гей­том» Рея Бредбері, «Ми» Євгена Замятіна, «Прекрасний новий світ» Олдоса Гакслі, «Не відпускай мене» Кадзуо Ішіґуро, трило­гія «Голодні ігри» Сюзанни Коллінз та інші – відомі й популярні в усьому світі твори-антиуто­пії. Кожен з них попереджає, до яких бід та негараздів може призвести прагнення реалізу­вати принцип тотального щастя для всіх у масштабах цілого суспільства або всієї планети.

Дослідіть на матеріалі одного з названих творів суперечність між наміром й декларацією про розбудову «досконалого» суспільства та можливими результатами таких спроб. Яку роль у досягненні негативних соціальних та політичних результатів відіграє економічна система, що функціонує у зображених в творах країнах? Якою є ця економіка? Який критерій етичної (розподільчої) справедливості покладено в основу соціально-економічної системи, описаної в творі? Аргументуйте ваш аналіз цитатами з твору. За яких (політичних, економічних, соціальних, культурних, ідеологічних) умов можливе абсолютне щастя для всіх у масштабах усієї планети Земля та чи досяжне воно взагалі?

Завантажити завдання для друку

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *