Академічна доброчесність: інформаційний бюлетень

Я бачу прогалину між все ширшою підтримкою українською академічною спільнотою ідеї про уникнення плагіату і недостатнім розумінням того, як саме це робити в тій чи іншій щоденній конкретній ситуації. Тому хочу поступово заповнювати цю прогалину, спираючись на свою тривалу обізнаність із різними проявами академічної недоброчесності, певне знайомство із кращими світовими практиками і на своє суб’єктивне уявлення про належне, про те, “якою має бути” академічна доброчесність в Україні.

Підготовка короткої, ґрунтовної і написаної легкою мовою інформації з питань, що стосуються академічної доброчесності та запобігання плагіату, для мене є цікавим інтелектуальним викликом. Дякую Проєкту сприяння академічній доброчесності в Україні, Ініціативі академічної доброчесності та якості освіти, Аналітичному центру “ОсвітАналітика” та особисто Яні Чапайло, Тарасові Тимочку, Івану Шемелинцю, Григорію Рію за підтримку мене у цьому виклику.

Пишіть Ваші відгуки і побажання щодо тематики наступних випусків на цій сторінці в коментарях!

Читати:

Випуск 1. Як мені писати без академічного плагіату?

Випуск 2. Плагіат = порушення авторських прав?

Випуск 3. Як вижити без самоплагіату?

Випуск 4. Скільки відсотків можна? (Як користуватися антиплагіатними програмами?)

Випуск 5. Студентський плагіат, частина 1. Хто винен?

Випуск 6. Студентський плагіат, частина 2. Що робити?

Випуск 7. Як підвищити якість оцінювання?

Випуск 8. Як підтримати чесність дистанційного навчання?

Випуск 9. Як поліпшити (не)дистанційне викладання?

Випуск 10. Як формулювати результати навчання?

Випуск 11. Як підготувати якісний силабус?

Випуск 12. Як посилити політику доброчесності закладу вищої освіти?

Випуск 13. Як протидіяти неправдивому авторству?

Випуск 14. Як запобігати аутсорсингу завдань?

Випуск 15. Як реагувати на порушення доброчесності?

Випуск 16. Якими бувають фальсифікації та фабрикації?

Випуск 17. Що сприяє недоброчесності?

Випуск 18. Як рецензувати дипломну роботу?

Випуск 19. Чому слід зважати на конфлікти інтересів?

Випуск 20. Які корупційні ризики можуть мати місце у закладі вищої освіти?

Випуск 21. Що нам слід змінити?

Випуск 22. Як відновити викладання?

Випуск 23. В якій формі провести семестровий екзамен?

Випуск 24. Як підготувати тестове завдання?

Випуск 25. Як уберегтися від лабетів фабрик наукових публікацій?

Випуск 26. Що в сфері академічної доброчесності пропонує робити Рада Європи?

Випуск 27. Як допомогти студентам й аспірантам досліджувати доброчесно?

Випуск 28. Анонімно чи відкрито? Як рецензувати наукові статті?

Випуск 29. Якої думки Рада Європи про етичні стандарти у педагогічній професії?

Випуск 30. Що думає про рейтинги Європейська асоціація університетів?

Випуск 31. Заява про академічну доброчесність у Європейському просторі вищої освіти

Завантажити всі випуски в одному файлі

Концепція цього проєкту

Бюлетень згадують:

15 кроків для розвитку доброчесної освіти. Сайт Освітнього омбудсмена.

Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів. Платформа Prometheus.

Олег Смірнов. У докторській дисертації громадянина Азербайджану, що була захищена у Вінницькому національному медичному університеті, огляд літератури має чужі тексти. 31.12.2019 р.

Ізбаш С.С., Коноваленко Т.В. Зимова школа з медіаграмотності від IREX. Дискусійний майданчик з академічної доброчесності та онлайн-курс змішаного навчання «VeryVerified». Новина на сайті МДПУ ім. Б. Хмельницького 30.01.2020 р.

Участь у тренінгах з академічної доброчесності. Новина на сайті СДПУ ім. А. С. Макаренка 10.02.2020 р.

Онлайн-засідання наукового студентського гуртка «Академічна культура дослідника». Новина на сайті СДПУ ім. А. С. Макаренка 06.04.2020 р.

Бюлетень Комітету з питань юридичної освіти за І квартал 2020 р. Випуск 2, с. 18.

Університет Конкордія

Бюлетень репостять:

Асоціація українських редакторів

Білоцерківський національний аграрний університет

Військова академія (м. Одеса)

Вінницька академія неперервної освіти

Вінницький національний технічний університет

Донецький національний технічний університет

Дунайський інститут водного транспорту ДУІТ

Житомирський державний університет імені Івана Франка

Івано-Франківський національний медичний університет

Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Коломийський медичний коледж імені Івана Франка

Криворізький фаховий коледж НАУ

Львівський медичний інститут

Львівський фаховий коледж харчової і переробної промисловості Національного університету харчових технологій

Луганський національний аграрний університет

Луцький національний технічний університет

Маріупольський державний університет

Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Миколаївський національний університет іменi В.О.Сухомлинського

Мукачівський державний університет

Національна академія статистики, обліку та аудиту

Національний репозитарій академічних текстів

Національний університет “Запорізька політехніка”

Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

НДІ вивчення проблем злочинності імені академіка В. В. Сташиса

НТУ “Харківський політехнічний інститут”

НТУУ “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”

Одеська національна академія харчових технологій

Одеський національний університет імені І.І. Мечникова

Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського

Придніпровська державна академія будівництва та архітектури

Придунайська філія МАУП

Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного

Ужгородський національний університет

Українська інженерно-педагогічна академія

Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Харківський національний медичний університет

Херсонський державний аграрно-економічний університет

Херсонський національний технічний університет

Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

Чемеровецький медичний фаховий коледж

Чернігівський національний технологічний університет

Чорноморський національний університет імені Петра Могили


Заява про відмову від відповідальності. З огляду на новизну теми академічної доброчесності для України і подеколи разюче відмінні традиції підготовки академічних текстів «у нас» і в світі, думки і поради, що висловлені у цьому бюлетені, можуть частково або повністю суперечити Вашим поглядам, переконанням і діям, так само як поглядам Ваших колег, рецензентів, наукового керівника тощо. Тому за наслідки використання або не використання представленої інформації автор жодної відповідальності не несе.

Згідно з ДСТУ 3017:2015, бюлетень є продовжуваним електронним інформаційним виданням у форматі листівки.

3 коментаря для “Академічна доброчесність: інформаційний бюлетень”

  1. Ваші інформаційні бюлетені репостить бібліотека Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради (library21.1.hgpa@gmail.com)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.