Був консультантом для авторів зі Світового Банку, які підготували великий звіт про стан української освітньої системи:
James Gresham, Diego Ambasz. Ukraine — Resume Flagship Report (Vol. 2) : Review of the Education Sector in Ukraine : Moving toward Effectiveness, Equity and Efficiency (RESUME3). World Bank Working Paper No. 138278. September 2019, 177 p.
Звіт висвітлює стан всіх рівнів освітньої системи України. Що мені дуже сподобалося в ньому зі зробленого авторами — то це дуже багато порівняльної статистики, як Україна виглядає порівняно з іншими країнами за тим чи іншим показником. Для мене дуже цікавим інсайтом було те, що за час навчання в школі український учень відстає від програми в середньому на 3 роки. Тобто, закінчивши 11 клас, учень насправді має набір знань і компетентностей, що відповідає восьми рокам навчання. “Нормальне” відставання в світі — один-півтора роки. Отже, ми маємо в шкільній освіті ще півтора-два роки наздогнати. І при цьому ми проти додаткового дванадцятого класу…
На сьогодні цей Звіт — краща англомовна публікація про українську систему освіти. До публікації цього дослідження кращою англомовною публікацією був звіт за цим посиланням.
Резюме Звіту українською мовою — читайте тут.
Резюме Звіту англійською мовою — натисніть сюди.
Повний Звіт англійською мовою — доступний за цим посиланням.